آیا می‌دانید که بزرگترین ...!
نوشته شده توسط : amin

لوز‌المعده چیست؟
پانکراس یا لوز‌المعده یکی از بزرگ‌ترین غده‌های درون بدن است که در واقع از دو غده‌ تشکیل یافته است. بیش‌تر سلول‌های لوز‌المعده از نوع ترشحی هستند. غده‌ی پانکراس در قسمت فوقانی شکم، مقابل مهره‌های کمر و بالاتر از سرخرگ و سیا‌هرگ آئورت قرار گرفته و اثنی‌عشر آن را احاطه کرده است.
 
درون معده چیست؟
اگر درون بدن ما معده وجود نداشت، قادر به خوردن دو یا سه وعده غذا در روز نبودیم. در آن صورت مجبور می‌شدیم هر بار مقدار زیادی غذای خرد و له شده بخوریم. معده شبیه به کیسه‌ای کش‌دار و لاستیکی است و به منظور نگه‌داری غذا، انبساط پیدا می‌کند و به وسیله‌ی ماهیچه‌های دیواره‌ی خود، هر بار به طور کامل به یک سمت فشرده می‌شود. در همین حین، غده‌ی ترشحی موجود در معده، مواد شیمیایی‌اش را که حاوی اسیدهای مؤثر در هضم غذا و ‌آنزیم‌های پر‌قدرت تجزیه‌ی مواد غذایی است، روی محتویات معده می‌پاشد.
 
صفرا چیست؟
در سمت راست و پایین کبد، کیسه‌ای کوچک محتوی مایعی زرد‌رنگ به نام صفرا قرار گرفته است که کیسه‌ی صفرا نامیده می‌شود. صفرا محلولی شامل کلسترول ، املاح صفراوی و رنگ‌دانه است. کبد روزانه یک لیتر ماده‌ی صفرا تولید می‌کند که اندکی از آن در کبد و مقداری هم در کیسه‌ی صفرا باقی می‌ماند.
 
سه فعالیت اصلی مغز کدام است؟
مرکز کنتر ل اعمال بدن انسان، مغز است که فعالیت آرام بدن و نیز مراقبت و نظارت بر اعمالی همچون تفکر، احساس و حافظه را بر‌عهده دارد. بخش‌های مختلف مغز، وظایف متفاوتی انجام می‌دهند.
 
فایده‌ی خون‌گرم بودن چیست؟
دمای بدن حیوان خون‌گرم، بدون تأثیر‌پذیری از دمای محیط اطراف، تقریباً همیشه ثابت است. تمام پستانداران از جمله انسان و پرندگان، خون‌گرم اما بقیه‌ی جانواران خون‌سرد هستند. گرمای بدن جانوران خون‌گرم، از سوخت و ساز غذا به دست می‌آید.
 
خزندگان چگونه جانورانی هستند؟
خزندگان، جانورانی هوازی هستند که ساختار بدن‌شان، ترکیبی از خصوصیات دوزیستان، پرندگان و پستانداران است. خزندگان در حالت معمولی، اندامی پوشیده از فلس دارند و تخم‌‌های‌شان در داخل بدن بارور می‌شوند. تمساح، لاک‌پشت، مارمولک و مار از باقی‌مانده‌ی خزندگان در حال حیات امروزی محسوب می‌شوند که شمارشان به حدود 6000 گونه می‌رسد.
 
بزرگ‌ترین جانور روی زمین چیست؟
وال آبی‌رنگ، بزرگ‌ترین جانور زنده‌ی کره‌ی زمین و ساکن در عرصه‌ی آب‌‌های پهناورو عمیق است. این پستاندار درشت‌ هیکل، بلند‌ترین فریاد را داراست و از موجودات ذره‌بینی همچون پلانکتون و نوعی میگو تغذیه می‌کند. این جانوران به صورت گروهی و در دستجات کوچک زندگی می‌کنند.




:: موضوعات مرتبط: مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: آیا می‌دانید , دانستنی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 148
|
تعداد امتیازدهندگان : 52
|
مجموع امتیاز : 52
تاریخ انتشار : 28 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: